Efficiënte en foutloze uitwisseling van data met de DICO Standaard
Familiebedrijf Wierts, veel actief in verbouw, renovatie en onderhoud voor woningcorporaties, kreeg van opdrachtgever Wonen Zuid het verzoek te gaan samenwerken op basis van de DICO Standaard. Wierts ging met softwareleverancier Acto aan de slag om deze berichtenstandaard in de bedrijfssoftware te realiseren.
Acht jaar geleden kwam Wierts al in contact met Acto en nam het bedrijf de bedrijfssoftware in gebruik. Veel administratief werk, zoals bonnen schrijven, gebeurde toen nog handmatig. Alle informatie over de uren, gebruikte materialen en het uitgevoerde werk moest op kantoor worden overgetypt. En met ruim 11.000 bonnen per jaar leverde deze digitalisering van de werkzaamheden voor Wierts dus een enorme tijdsbesparing op.
Realtime gegevens uitwisselen
Dat het nóg makkelijker kon ervoer Wierts toen Wonen Zuid gebruik wilde gaan maken van de DICO Standaard. Door het hanteren van deze standaard ontstaat een efficiënte en foutloze uitwisseling van informatie tussen opdrachtgever en opdrachtnemer. Zodra de woningcorporatie nu een opdracht voor Wierts in haar eigen systeem zet, is dat ook direct zichtbaar bij Wierts. En als Wierts de status van een opdracht wijzigt, gebeurt dat automatisch ook in het systeem van de woningcorporatie. Er hoeft niets meer te worden overgetypt en bovendien is het realtime. Ook het versturen van de facturen verloopt via de DICO Standaard. Daardoor kan de factuur zonder tussencontrole door naar de betaling.
Nog betere bewoners-communicatie
Wierts is een van de eerste middelgrote onderhoudsbedrijven in het zuiden van Nederland die met deze oplossing werkt en kan dit ook voor andere opdrachtgevers gaan inzetten. De realtime uitwisselingen van informatie tussen elkaars systemen scheelt de betrokken partijen niet alleen tijd en geld. Het zorgt ook voor nog duidelijkere communicatie met de bewoners. Woningbouwverenigingen met een huurdersportaal kunnen de informatie over de werkzaamheden namelijk ook direct doorsturen naar dit portaal. De huurders hebben daarmee ook realtime inzicht en ze beschikken over de juiste informatie met betrekking tot de uit te voeren werkzaamheden. En dat scheelt de woningcorporatie behalve de administratieve rompslomp ook weer een hoop telefoontjes van bewoners.
Acto is dé innovatieve ict-partner voor de bouw, installateur en technisch dienstverlener. Met een compleet dienstenpakket, bestaande uit bedrijfssoftware, consultancy & expertises en een Academy, hebben wij voor ieder type organisatie, van MKB tot corporate, een passende oplossing.
Wij bieden een breed scala aan praktijkgerichte oplossingen. Variërend van compleet geïntegreerde bedrijfssoftware voor project- en servicemanagement tot calculatiesoftware, apps en portalen. Dankzij onze bewezen implementatiemethodiek kunt u snel aan de slag.
De basis voor onze gebruiksvriendelijke en flexibele software is een low-code ontwikkelplatform. Hiermee kunnen wij snel en tegen lage kosten (nieuwe) software ontwikkelen en helpen wij onze klanten met waar het echt om draait: de concurrentie voor blijven. Nu en in de toekomst.
Nieuwe deelnemers
Volg ons op LinkedIn
Word lid van onze groeiende community voor bedrijven in de Bouw en Techniek.