NIEUW: Levertijden opvragen en delen met DICO Calls
Op verzoek van een aantal bedrijven in de markt, zijn er twee aanvullingen gedaan op de DICO Calls: het opvragen en het delen van levertijden van een artikel.
Hiermee kunnen partijen aangeven op welke termijn een artikel (weer) leverbaar is of dat een artikel op het moment niet te bestellen is. Er is voor REST/json calls gekozen vanwege het dynamische karakter van deze data: het dagelijks of op aanvragen inlezen van een volledige catalogus kost partijen vaak te veel tijd.
Aanleiding
Vanuit de markt bleek er behoefte aan een kort bericht waarin actuele levertijden kunnen worden uitgewisseld. Nu goederen schaarser worden en prijzen soms meerdere keren per dag kunnen wijzigen, is de vraag naar actuele informatie veranderd van ‘nice-to-have’ naar ‘must-have’.
Efficiënte ketensamenwerking op het gebied van bestellen en leveren, valt of staat bij het uitwisselen van de juiste informatie. Dan is achteraf herstellen van bestellingen en opvolgende facturen namelijk niet nodig. Ketenstandaard ziet bij deze efficiëntieslag een duidelijke rol voor zichzelf om de markt te faciliteren met de juiste tools in de vorm van berichten, calls en procesbeschrijvingen.
Via deze weg willen we de stakeholders bedanken die meegewerkt hebben aan de totstandkoming van de DICO Calls:
Namens de groothandels
- Solar
- Schuurman
- Warmteservice
Namens de fabrikanten
- Schneider Electric
- ABB
- Remeha
Namens de datapools
- 2BA
Naast levertijden bevatten de DICO Calls ook de eerder vrijgegeven interacties omtrent projectgegevens en documenten die uitgewisseld moeten worden in het kader van de Wkb.
Alle calls zijn te vinden via de Semantic Treehouse omgeving.
Nieuwe deelnemers
Volg ons op LinkedIn
Word lid van onze groeiende community voor bedrijven in de Bouw en Techniek.